ورزش در خانه تأثیر مثبتی بر بیماران پارکینسون دارد

حتی اینکه ورزش برای سلامتی بسیار مفید شناخته شده است ، برایبسیاری از افراد حفظ  یک برنامه ورزشی برای مدت زمان طولانی بسیار دشوار است. این مسئله در مورد مبتلایان به بیماری مزمن مانند بیماری پارکینسون بیشتر می شود ، جایی که محدودیت های جسمی و روحی موانع دیگری بر سر راه است. مطالعه Park-in-Shape سازمان تحقیق و توسعه بهداشت هلند) ، یک راه حل ابتکاری برای این چالش را آزمایش کرد. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه یک برنامه انگیزشی را در اختیار داشتند که به افراد شرکت کننده پاداش هایی را برای ورزش ارائه می داد. گروه کنترل فقط تمرینات کششی را انجام دادند، در حالی که به گروه مداخله فعال دستور داده شد که حداقل 30 دقیقه تا 45 دقیقه با دوچرخه ثابت در خانه ، حداقل سه بار در هفته ورزش کنند.

گروه دوچرخه های ورزشی فعال به بازی های انگیزشی نیز مجهز شده بودند و این برنامه را برای شرکت کنندگان سرگرم کننده تر و چالش برانگیز تر می کرد. به عنوان مثال، شرکت کنندگان می توانند با عملکرد یک”ghost rider”  یا در برابر گروهی از دوچرخه سواران دیگر  مسابقه دهند. سیستم، سختی بازی را با ضربان قلب بیمار تنظیم کرده و این چالش را درست کرده است. با مشارکت شرکت کنندگان ، این چالش ها نیز دشوارتر شدند.

بلطف این عناصر انگیزه برانگیز، شرکت کنندگان با وفاداری سه بار در هفته و به مدت 6 ماه از رژیم ورزش دوچرخه سواری پیروی کردند. پس از مطالعه ، بیماران دوچرخه سواری از نظر آمادگی قلبی و عروقی به طور قابل توجهی بهتر بودند که از مزایای بارز آن نیز برخوردار است. ناتوانی حرکتی گروه دوچرخه سواری نیز به طور قابل توجهی بهتر بود: طبق استاندارد طلا گروه دوچرخه سواری به طور متوسط 4.2 امتیاز پایین تر از گروه کنترل قرار گرفت. این یک اثر نسبتاً بزرگ قابل مقایسه  با چندین داروی معمولی پارکینسون است. کاندیدای دکترا ، نیکولین وان در کلک: “ما خوشحال شدیم که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون قادر به رعایت رژیم های ورزشی خود بودند. این اثر بر ناتوانی حرکتی آنها نیز بسیار مفید بود علاوه بر این ورزش بعلاوه دارو بسیار مفید است “.

این واقعیت که این تمرین دوچرخه سواری می تواند به طور کامل در خانه انجام شود، یک مزیت عمده برای بیماران است، زیرا این امر امکان پذیری درمان را به شدت تقویت می کند. محقق اصلی پروفسور باس بلم: “این مطالعه بسیار مهم است. ما اکنون می توانیم تحقیق کنیم که آیا دوچرخه سواری طولانی مدت نیز می تواند پیشرفت بیماری را کند کند. همچنین ، این رویکرد جدید” تحریک کننده “که ما توسعه داده ایم برای دستیابی طولانی مدت بسیار مناسب است. بهبودهای طولانی مدت در رفتار ورزشی برای بیماران مبتلا به طیف وسیعی از اختلالات دیگر که می توانند از ورزش منظم نیز بهره مند شوند.

0 0 رای ها
امتیاز محیط مناسب
0 0 رای ها
امتیاز کیفیت باشگاه
0 0 رای ها
امتیاز قیمت مناسب
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
اکتبر 13, 2019 8:56 ق.ظ

عالی بود