چرا افراد با افزایش سن دچار افزایش وزن می شوند؟

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که با افزایش سن، وزن خود را کنترل کنند. تحقیقات جدید در مؤسسه Karolinska در سوئد کشف کرده است که چرا: گردش لیپیدها در بافت چربی در دوران پیری کاهش می‌یابد و افزایش وزن را آسانتر می‌کند ، حتی اگر بیشتر غذا نخوریم یا کمتر از قبل ورزش کنیم. این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

دانشمندان سلولهای چربی را در 54 زن و مرد طی مدت زمان متوسط 13 سال مورد مطالعه قرار دادند. در آن زمان، تمام افراد، صرف نظر از افزایش وزن یا از دست دادن وزن، کاهش در گردش چربی در بافت چربی را نشان می دادند، یعنی میزان سرعت لیپید (یا چربی) موجود در سلول های چربی برداشته و ذخیره می شود. طبق مطالعه ای که با همکاری محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد و دانشگاه لیون در فرانسه انجام شد، کسانی که با خوردن کالری کمتری این میزان را جبران نکردند ، به طور متوسط 20 درصد وزن کسب کردند.

محققان همچنین گردش لیپیدها را در 41 زن که تحت عمل جراحی بریاتریک قرار گرفتند و اینکه چگونه میزان گردش چربی بر توانایی آنها در کاهش وزن چهار تا هفت سال پس از عمل تأثیر می گذارد، بررسی کردند. نتیجه نشان داد که تنها افرادی که قبل از عمل جراحی میزان پایینی داشتند، توانستند گردش لیپید خود را افزایش داده و کاهش وزن خود را حفظ کنند. محققان معتقدند که این افراد احتمالاً فضای بیشتری برای افزایش گردش چربی نسبت به افرادی که پیش از عمل جراحی سطح بالایی داشتند ، داشته اند.

پیتر آرنر ، استاد گروه پزشکی در هاودینژ در مؤسسه کارولینسکا می گوید: “نتایج برای اولین بار نشان می دهد که فرآیندهای موجود در بافت چربی ما باعث تغییراتی در وزن بدن در هنگام پیری می شوند که مستقل از سایر عوامل است.” نویسندگان اصلی مطالعه می گویند “این می تواند راه های جدیدی را برای درمان چاقی باز کند.”

مطالعات قبلی نشان داده اند که یک راه برای سرعت بخشیدن به گردش چربی در بافت چربی ورزش بیشتر است. این تحقیق جدید از این مفهوم پشتیبانی می کند و بیشتر نشان می دهد که نتیجه طولانی مدت جراحی کاهش وزن اگر همراه با افزایش فعالیت بدنی باشد بهبود می یابد.

کرستی اسپالدینگ ، محقق ارشد گروه زیست شناسی سلولی و مولکولی در مؤسسه کارولینسکا و یکی دیگر از نویسندگان اصلی این تحقیق می گوید: “چاقی و بیماریهای مرتبط با چاقی به یک مشکل جهانی تبدیل شده اند.” .”درک پویایی چربی ها و آنچه باعث تنظیم اندازه توده چربی در انسان می شود ، هرگز اهمیت بیشتری نداشته است.”

این تحقیق توسط کمکهای مالی از شورای استان استکهلم ، شورای تحقیقات سوئد ، برنامه تحقیق استراتژیک برای دیابت در مؤسسه Karolinska ، بنیاد نوو نوردیسک ، بنیاد دیابت سوئد ، کارولینسکا انستیتو استرا آسترا زنکا مرکز مجتمع قلب و عروق ، بنیاد واله ، تأمین شد. انجمن پزشکی سوئد ، بنیاد خانواده ارلینگ-پرسون.

0 0 رای ها
امتیاز محیط مناسب
0 0 رای ها
امتیاز کیفیت باشگاه
0 0 رای ها
امتیاز قیمت مناسب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها